دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: مردم منتظر آزادسازی واردات خودرو باشند.

آزادسازی واردات خودرو

خرید و فروش در بازار خودرو به حداقل رسیده است. این نشان می دهد که بازار نسبت به آزادسازی واردات خودرو خوشبین است. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: با واردات خودروهای خارجی، مانند لوازم خانگی برخورد نمی‌شود و مردم می توانند منتظر آزادسازی واردات خودرو باشند.

قیمت خودروهای ایرانی و خارجی ثابت مانده است. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو معتقد است علت ثبات قیمت‌ها این است که بازار منتظر تصمیم دولت است. مهدی دادفر گفته است: خرید و فروش به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده و اکنون کسانی که خریدار واقعی خودرو هستند به دلیل بحث آزادسازی واردات خودرو با چانه‌زنی تلاش می‌کنند خودرو را با قیمت کمتری بخرند. نمایندگان مجلس اعلام کردند واردات خودرو ارتباطی به لوازم خانگی ندارد و ممنوعیت واردات نباید به دیگر بازارها تسری پیدا کند. ایشان بیان کردند: اکثر بازارها با افزایش قیمت دلار رشد قیمت را تجربه کردند اما تنها بازار خودرو راکد مانده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در بازار روز شنبه (۲۴ مهر ۱۴۰۰) نه تنها قیمت خودرو در بازار افزایش نداشت بلکه خودروهای پژو و دنا با کاهش اندکی قیمت روبه رو شدند. قیمت پراید ۱۱ همچنان ۱۵۴ میلیون تومان، اما پژو ۲۰۶ تیپ دو به ۲۴۵ میلیون تومان کاهش یافت. ۲۰۶ تیپ پنج نیز تغییر قیمتی نداشت و در نرخ ۲۹۶ میلیون تومان ثابت ماند. پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما مدل ۱۴۰۰ به قیمت ۳۳۴ میلیون تومان و پژو پارس اتوماتیک مدل ۹۹ به قیمت ۳۸۳ میلیون تومان کاهش یافتند. قیمت خودروهای خارجی نیز بدون تغییر ماند. سانتافه ۲۰۱۸ با قیمت دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و ۲۰۱۷ این خودرو با قیمت دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان فروخته شده است. اپتیما هم با قیمت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان معامله شد. بازار خودرو آن قدر راکد و بدون مشتری است که فروشندگان واقعی خودروهای خود را کمتر از ارزش روز می‌فروشند.

امروز هادی طحان (سخنگوی شورای نگهبان) درباره وضعیت بازار خودرو صحبت کرد. صحبت‌های او نشان می‌دهد چنانچه طرح واردات خودرو هزینه‌ای برای دولت نداشته باشد، واردات خودرو آزاد می‌شود. حمیدرضا حیدری (رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد) با تائید راکد بودن بازار خودرو بیان نمود: در حال حاضر کسانی که نیاز به پول دارند خودرو خود را ارزان‌تر از نرخ واقعی می‌فروشند.

درباره مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید